چشم انداز دفتر کيفيت :
دفتر مدیریت کیفیت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ، مصم است جهت رشد ، ارتقاء و بهبود نظام کیفیت شرکت و تبدیل نظام کنترل کیفیت به یک نظام مدیریت و تضمین کیفیت با برخورداری از مدیریت دانش محور ، نیروی انسانی کارآمد و ساختاری فراگیر با بهرهمندی از ظرفیتهای غنی نرم افزاری و سخت افزاری موجود رسالت خود را در این شرکت بعنوان یک واحد راهبری در راستای تحقق ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در سطح کشور و منطقه با حضوری پایدار و اثربخش در کلیه پروژههای عمرانی ایفاء نماید.
خط و مشی سیستم مدیریت کیفیت
آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یکی از زیرمجموعههای وزارت راه و شهرسازی محسوب میگردد که با کسب بیش از نیم قرن تجربه و مهارت توسط کادر مجرب و متخصص با تکیه بر مدیریت دانش و تجهیزات سختافزاری و نرمافزاری در ارائه خدمات آزمایشگاهی نقش بسزایی در ارتقاء کیفی پروژههای عمرانی کشور داشته است.
مدیران ارشد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اعتقاد به بهبود مستمر، در تمام فرایندها و فعالیتها، بستر مناسب را برای استقرار استاندارهای ملی و بینالمللی فراهم نمودهاند.
استقرار سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بر مبنای استانداردهای بینالمللیISO 9001:2008، در سالهای اخیر نتایج مطلوبی در پی داشته است و با رعایت قوانین و مقررات الزامی، اهداف و استراتژیهای ذیل را در راستای بقاء، پیشرفت و سودآوری تعیین و سرلوحه فعالیتهای خود قرار داده است:
1- بهبود منافع کلیه ذینفعان (کارکنان، مشتریان و جامعه) در نظام ارزشی مدون
2- ارتقاء دانش و آگاهی کارکنان
3- افزایش رضایت مشتریان با بهبود کیفیت خدمات و کاهش زمان ارائه خدمات (شناسایی عوامل بروز ایرادات کیفی)
4- کاهش هزینهها در فرایند ارائه خدمات با کنترل و تعیین اقدامات کارا
5- توسعه و بهبود ارائه خدمات آزمایشگاهی
مدیریت و کارکنان متعهد میگردند، اهداف فوق را در تمام شئونات کاری مد نظر قرار داده و در جهت بهبود مستمر تمام فرایندها و فعالیتها کوشش نمایند. این خط مشی سالیانه بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.
اهداف راهبردی دفتر سیستم مدیریت کيفيت :
1- ارتقاء سطح فرآیندهای موثر بر کیفیت عملکرد شرکت بمنظور بهبود مستمر و تضمین کیفیت نتایج
2- همکاری ،مشارکت ونظارت درتامین و بهبود زیرساختهای لازم به منظور ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی مطابق استانداردهای ملی و بین المللی در چهارچوب آزمایشگاه مرجع
3- افزایش رضایتمندی کلیه ذینفعان از خدمات آزمایشگاهی و برقراری تعامل سازنده با آنها
ماموریت دفتر سیستم مدیریت کيفيت :
1-ایجاد یکپارچگی و استاندارد سازی کلیه فرآیندهای کاری مطابق با الزامات سیستم مدیریت کیفیت
2- ایجاد وحدت رویه و ارزیابی انطباق کلیه مستندات، روش های اجرایی، اهداف و خط و مشی ها و ... با الزامات سیستم مدیریت کیفیت
3- نظارت ، کنترل و ممیزی سیستم های مدیریت کیفیت شرکت وآزمایشگاههای فعال در این حوزه
4- تضمین کیفیت خدمات آزمایشگاهی قابل ارائه با بکارگیری الزامات سیستم مدیریت کیفیت
5- ارتقا و بهبود مستمر کیفیت خدمات آزمایشگاهی در راستای تامین نیازهای ذی نفعان و مشتریان شرکت
جداول اهداف کلان و خرد سال 1395: